понедельник, 30 марта 2009 г.

Інтернет-семінар з теми "Інтернет як технології дистанційного навчання". 31 березня 2009

Шановні колеги! Чекаю відповіді на наступні питання:1. Визначити поняття "Інформаційна компетентність вчителя".2.Чим відрізняються поняття "дистанційна освіта" та "дистанційне навчання"?3. Які моделі дистанційного навчання можна використовувати для організації методичної роботи вчителя?4. Яким чином можна використовувати сервіси Веб 2.0 для проведення методичних об'єднань?
Виртуальное МО учителей информатики
Відділ дистанційного навчання ДонОблІППО на Wiki
Перші кроки в середовищі ВікіОсвіта
Мережеве об єднання
Соціальні сервіси

14 комментариев:

  1. 1. Інформаційна компетентність-знання, уміння, навички та досвід, які формують професійні властивості фахівця для якісного виконання ним професійних функцій з ефективним користуванням інформацією (пошук потрібної інформації та її використання-від роботи з бібліотечним каталогом, комп’ютерної грамотності до перегляду інформації в мережі Інтернет).

    2. Дистанційне навчання-це навчання за умов віддаленості інструктора і того,хто вчиться, від «центру» зосередження освітніх ресурсів з використанням мереживих каналів і технологій, а дистанційна освіта-цілеспрямоване і методично організоване керівництво навчально-пізнавальною діяльністю та розвитком осіб, які перебувають на відстані від освітнього закладу і тому не вступають у постійний контакт з його педагогічним персоналом.

    3. Моделі дистанційного навчання: Інтернет+кейс-технології, консультації, обмін інформацією (електронна пошта), телеконференції on-Line та off-line, анкетування, Інтернет-семінар.

    4. Сервіс Веб 2.0 надає можливість мати свою веб-сторінку. На цій сторінці вчителі можуть висловлювати свої судження, приймати участь у форумах, обговореннях питань, рішеннях проблемної ситуації. Проблема може бути представлена у вербальному або мультимедійному вигляді. Вчителям пропонується з нею ознайомиться та продумати питання, які з неї випливають. Також можна організувати чат, під час якого проводиться «мозкова атака».

    ОтветитьУдалить
  2. №1 Інформаційна компетентність вчителя - міра відповідності знань, умінь і досвіду вчителя ефективно користуватися інформацією, передбачати рознобічні умови пошуку потрібної інформації та її використання - від работи з бібліотечним катологом, комп,ютерної грамотності до використання в роботі інформації з мережі Інтернет.
    № 2 Дистанційне навчання - це використання мережевих каналів і технологій для організації процесу навчання, а дистанційна освіта - це "освіта на відстані",т.є. керівництво навчанльно-пізновальною діяльністю осіб(організоване та цілеспрямоване), які перебувають на відстані від освітнього закладу.

    ОтветитьУдалить
  3. Греджева та Тристан методисти РМК відповідають:
    1. Інформаційна компетентність - знання, уміння, навички та досвід в системі методів збору, накопичення, зберігання, пошуку, обробки й видачи інформації.
    2. Дистанційна освіта - цілеспрямоване і методично організоване керівництво навчально-пізнавальною діяльністю та розвитком осіб, які перебувають а відстані від освітнього закладу; на відміну від дистанційного навчання, що є використанням мережевих каналів і технологій для організації процесу навчання.
    3. Модель дистанційного навчання можно використовувати для організації методичної роботи вчителя для того щоб підвищити кваліфікаційний рівень комп`ютерної грамотності, прищепити їм практичні навичи у застосуванні інформаційних технологій, телекомунікаційних мереж у навчанні та під час виконання службових обов`язків, сприяти формуванню вмінь самоосвіти.
    4. Сервіси Веб 2.0 сприяють швидкому та якісному спілкуванню та обміну інформацією між вчителями МО через мережу Інтернет.

    ОтветитьУдалить
  4. №3 В додаток до вищеозначених форм можна додати Мережеві об,эднання. Соціальні сервіси+ прості дії окремих учасників+обмін повідомленнями+спостереження за діяльністю= мережеві об,єднання, приклад яких наведено у силці до цього питання.
    №4 Веб.2.0 - це мережевий сервіс Інтернет, який дозволяє спільно діяти - обмінюватися інформацією, зберігати посилання на мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації. Веб. 2.0. це ідея використання "колективного розуму". Яскравим прикладом є створення віртуального МО, відеопрезентаций, віртуального спілкування на відстані.

    ОтветитьУдалить
  5. Почему-то нет украинского языка в ПК.
    №1. Информационная компетентность учителя - это сумма знаний, умений и навыков в использовании информации:поиск, анализ, систематизация, сохранение информации (от библиотеки до Интернета)
    №2. "Дистанционное образование"- это целенаправленный процесс, интерактивного асинхронного или синхронного взаимодействия преподавателя и учащегося между собой и со средствами обучения, индеффернтный к их расположению в пространстве и времени.
    "Дистанционное обучение"- это углубление знаний по модулям программы, усовершенствование умений и навыков самостоятельной, самообразовательной деятельности на основе использования ИКТ.
    №3. Можно использовать Интернет-консультации, Интернет-семинары, Интернет-конференции, виртуальные МО,сетевые объединения.
    №4. WEB 2.0 позволяет пользователям совместно действовать - обмениваться информацией, сохранять ссылкии, мультимедийные документы, создавать и редактировать публикации, то есть происходит налаживание социального взаимодействия. Также можна испльзовать большие файлы: фотографии, видео, звуковые файлы.

    ОтветитьУдалить
  6. 1.Інформаційна компетентність вчителя – це складова його професійної компетентності, яка є інтегративною властивістю особистості, що виявляється у сукупності компетенцій технологічної, педагогічної і предметної сфери.

    2.Дистанційна овіта - це відкрита система навчання, що передбачає активне спілкування між викладачем і студентом за допомогою сучасних технологій та мультимедіа. Така форма навчання дає свободу вибору місця, часу та темпу навчання.
    Дистанційне навчання це -
    • двостороння комунікація, що уможливлює взаємодію учнів і тьюторів (персональних викладачів) і відрізняється від пасивного сприйняття трансльованої через мережі віщання інформації;
    • можливість очних зустрічей для проведення тьюториалів (семінарів з особистим викладачем), взаємодії учнів один з одним, занять у бібліотеках, проведення лабораторних або практичних сесій;
    • майже повна відсутність постійних навчальних груп протягом усього навчального процесу. При дистанційній освіті відбувається навчання "поодинці", що створює можливість для персональних дидактичних зустрічей.

    3. Модель дистанційного навчання використовується для організації методичної роботи вчителя з метою підвищення кваліфікаційного рівеня комп`ютерної грамотності, з метою прищеплення практичних навичок у застосуванні інформаційних технологій, телекомунікаційних мереж у навчанні та під час виконання службових обов`язків, сприянню формування вмінь самоосвіти.


    4.Сервіс Веб 2.0 надає можливість мати свою веб-сторінку. На цій сторінці вчителі можуть висловлювати свої судження, приймати участь у форумах, обговореннях питань, рішеннях проблемної ситуації. Проблема може бути представлена у вербальному або мультимедійному вигляді. Вчителям пропонується з нею ознайомиться та продумати питання, які з неї випливають. Також можна організувати чат, під час якого проводиться «мозкова атака».

    ОтветитьУдалить
  7. Панаріна Марина.
    1. Інформаційна компетентність вчителя -знання, уміння, навички та досвід, які формують професійні властивості фахівця для якісного виконання ним професійних функцій з використанням інформаційних технологій, а саме комплексу методів, способів і засобів, що забезпечують зберігання, обробку й відображення інформації.
    2.Дистанційна освіта - цілеспрямоване і методично організоване керівництво навчально-пізнавальною діяльністю та розвитком осіб, які перебувають на відстані від освітнього закладу і тому не вступають у постійний контакт з його педагогічним персоналом ("освіта на відстані"), а дистанційне навчання - це спосіб організації процесу навчання, що ґрунтується на використанні сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій, які дають можливість здійснювати навчання на відстані без посереднього контакту між викладачем і учнем.

    ОтветитьУдалить
  8. 3. Моделі дистанційного навчання: Інтернет-презентації, інтернет-семінари, інтернет-тренінги, інтернет-конкуси,інтернет- проекти, віртуальне МО,мережеве об"єднання.
    4.Сервіс Веб 2.0 надає можливість мати свою веб-сторінку. На цій сторінці вчителі можуть висловлювати свої судження, приймати участь у форумах, обговореннях питань, рішеннях проблемної ситуації. Проблема може бути представлена у вербальному або мультимедійному вигляді. Вчителям пропонується з нею ознайомиться та продумати питання, які з неї випливають. Також можна організувати чат, під час якого проводиться «мозкова атака».також можна створювати віртуальне МО,мережеве об"єднання - група людей, які підтримують спілкування та ведуть спільну діяльність з використанням комп"ютерних мережевих засобів =соціальні сервіси+прості дії окремих учасників+ обмін повідомленням + спостереження за діяльністю.

    ОтветитьУдалить
  9. Вибачте за затримку, не було звязку.
    №1. Інформаційна компетентність вчителя - вміння систематично підвищувати свою кваліфікацію, застосовувати раціональні прийоми пошуку, аналізу, відбору, систематизації, узагальнення та використання інформації, у тому числі навчального матеріалу, орієнтуватися в інтенсивному потоці інформації, що стосується відповідної предметної галузі та суміжних галузей. Інформаційна культура вчителя дає йому можливість самореалізації у процесі творчої інформаційної діяльності через використання інформаційних технологій, готує до самостійного продовження своєї освіти. ІК включає такі критерії: уміння адекватно визначати необхідність у певній інформації; ефективне здійснення пошуку необхідної інформації; аналізування, синтезування інформації та створення при цьому нової інформації; уміння адекватно оцінювати інформацію; комунікативні вміння щодо обміну інформацією з іншими; комп’ютерна грамотність.

    № 2. Дистанційне навчання є формою одержання освіти, поряд з очною і заочною, при якій в освітньому процесі використовуються кращі традиційні й інноваційні методи, засоби і форми навчання, засновані на комп'ютерних і телекомунікаційних технологіях. Основу освітнього процесу при дистанційному навчанні складає цілеспрямована і контрольована інтенсивна самостійна робота, котрий може учиться в зручному для себе місці, за індивідуальним розкладом, маючи при собі комплект спеціальних засобів навчання і погоджену можливість контакту з викладачем по телефоні, електронній і звичайній пошті, а також очно. Дистанційна освіта - особлива, досконала форма, що сполучає елементи очного, очно - заочного, заочного і вечірнього навчання на основі нових інформаційних технологій і систем мультимедіа.
    Дистанційна освіта - комплекс освітніх послуг, наданих широким шарам населення в країні і за рубежем за допомогою спеціалізованого інформаційного освітнього середовища, що базується на засобах обміну навчальною інформацією на відстані (супутникове телебачення, радіо, комп'ютерний зв'язок і т.п.).
    Дистанційне навчання є однією з форм безупинної освіти, що покликано реалізувати права людини на освіти й одержання інформації.

    № 3. Для організації методичної роботи вчителя можна використовувати такі моделі: синхронну та асинхронну. В синхронній моделі методист і викладачі спілкуються в режимі реального часу за допомогою віртуальних аудиторій, використовуючи поєднання різноманітних методів інформаційного трансферту. Більш того, синхронне навчання дозволяє одночасно отримати коментарі сторін, які мають взаємодію у віртуальній аудиторії, а також надає тьюторові змогу проводити спілкування з кількома педагогами одночасно. При використанні асинхронного підходу педагог самостійно детермінує темп навчання, має змогу робити вибір між різними носіями інформації та має виконувати завдання.

    №4. Впродовж останніх років у розвитку Інтернету можна виділити ряд тенденцій, які стали визначальними. Їх підгрунтям є нові технології та підходи до розробки, підтримки, використання Веб-ресурсів, обміну інформацією між ними тощо. Ці підходи і технології отримали спільну назву “Веб 2.0” і позиціонуються багатьма дослідниками Вебу як новий якісний крок у розвитку Інтернету.
    На сьогодні у Вебі однією з найпопулярніших форм віртуальних спільнот є форум.для організації методичної роботи можна також організовувати конференції, віртуальні класи, спільну роботу, групову роботу, інтерактивне опитування, спілкування, запис занять тощо.

    ОтветитьУдалить
  10. Інтернет-семінар з теми « Інтернет як технології дистанційного навчання»
    Методист ММЦ м.Тореза Семенова В.

    1.Інформаційна компетентність вчителя - наявність знань, умінь,навичок , які притаманні педагогу для пошуку потрібної інформації, її збереження , обробки , ефективного впровадження в навчально-виховний процес , в обміні інформацій на відстані.
    2. Дистанційна освіта це - ціленаправлений процес інтерактивної асинхронної або синхронної взаємодії викладача та слухача за допомогою сучасних технологій, яка дає свободу вибору місця, часу та темпу навчання. Дистанційне навчання це - використання мережевих каналів та технологій для організації самостійного самовдосконалення , можливість взаємодії з тьютором, учнями та ін..
    3. Для організації методичного навчання вчителя можна використовувати моделі дистанційного навчання; інтернет-консультації, обмін інформацією через електронну пошту, кейс-технології,інтернет-семінари .
    4. WEB 2.0 – це мережевий сервіс –інтернет, який дає можливість при проведенні методичних об’єднань взаємодіяти, обмінюватися інформацією, створювати публікації і редагувати їх, проводити віртуальні МО та ін.

    ОтветитьУдалить
  11. 1. Інформаційна компетентність вчителя є одним із головних елемнтів, що впливають на професійну компетентність вчителя і має включати такі критерії:
    - вміння адекватно визначати необхідність у певній інформациїєфективне здійснення пошуку необхідної інформації (вміти шукати необхідну інформацію за допомогою мережі інтернет та інших засобів комунікації);
    - аналізування, синтезування інформації та створення при цьому нової інформації;
    - комунікативне вміння щодо обміну інформацією з іншими (знає і слідкує етікету комунікації з іншими дослідниками даної теми);
    - комп'ютерна грамотність (використовує інформаційні та комунікаційні технології).
    2. Дістанційна освіта - це можливість отримати освіту не лише в стінах учбового закладу й знаходячись за його межами.
    Дістанційна освіта - універсальна форма навчання, що базується на використанні широкого спектру традіційних та нових інформаційних і телекомунікаційних технологоій.
    Дістанційне навчання засноване на сучасних інформаційних та комунікаційних технолгіях навчання й підвищення кваліфікації.
    3. Кейсова технолгія, веб-технолгія, аудіо- та телевізійна технолгія, віртуальні лабораторії, гіпермедійні нвчальні посібники;
    4. Дозволяє спростити механізм пошуку, відбору та обробки інформації:
    - блоги (планування роботи, обговрення питань, проведення опитувань, оголошень, створення електронного портфоліо, надання консультацій, проведення анкетування вчителя);
    - мережеві офіси (візитки МО або вчителів, звіти про діяльність МО).

    ОтветитьУдалить
  12. 1. Інформаційна компетентність учителя - знання, уміння,навички, які притаманні педагогу для пошуку потрібної інформації, її збереження, обробки, ефективного впровадження в навчально-виховний процес, в обміні інформацій на відстані.
    2. Дистанційна освіта - цілеспряиоване і методично організоване керівництво навчально - пізнавальною діяльністю та розвитком осіб, які перебувають на відстані від освітнього закладу і тому не виступають у постійний контакт з його педагогічним персоналом.
    Дистанційне навчання - використання мережевиз каналів і технологій для організації процесу навчання за умов віддаленості інструктора і того, хто вчиться, від " центру" зосередження освітніх ресурсів. Дистанційне навчання передбачає просторову віддаленість суб*єктів навчання, які взаємодіють між собою за допомогою телекомунікацій.
    3. Для організації методичного навчання вчителя можна використовувати такі моделі дистанційного навчання, як інтернет-консультації,інтернет - презентації,інтернет - семінари, інтернет - конкурси, обмін інформацією через електронну пошту, кейс-технології, віртуальне МО,мережеве об"єднання.
    4. Сервіс Веб 2.0 дозволяє користувачам спільно діяти, обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто відбувається налагодження соціальної взаємодії.

    ОтветитьУдалить
  13. 1.Інформаційна компетентність учителя - знання, уміння, навички та досвід, які формують професійні властивості фахівця для якісного виконання ним професійних функцій з ефективним користуванням інформацією (пошук потрібної інформації та її використання-від роботи з бібліотечним каталогом, комп’ютерної грамотності до перегляду інформації в мережі Інтернет).
    2.а)Дистанційна освіта - "освіта на відстані",цілеспрямоване і методично організоване керівництво навчально-пізнавальною діяльністю та розвитком осіб, які перебувають на відстані від освітнього закладу і тому не вступають у постійний контакт з його педагогічним персоналом.
    б)Дистанційне навчання - використання мережевих каналів і технологій для організації процесу навчання за умов віддаленості інструктора і того, хто вчиться, від " центру" зосередження освітніх ресурсів. Дистанційне навчання передбачає просторову віддаленість суб*єктів навчання, які взаємодіють між собою за допомогою телекомунікацій, тобто телебачення,радіо, телефону, публікацій у газеті.
    3. Для організації методичного навчання вчителя можна використовувати моделі дистанційного навчання; інтернет-консультації, обмін інформацією через електронну пошту, кейс-технології,інтернет-семінари .
    4. У сучасному часі неможливо жити без Інтернету.Молоді люди "живуть" в Інтернеті. А Сервіс Веб 2.0 дозволяє користувачам спільно діяти, обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто відбувається налагодження соціальної взаємодії. Сервіс Веб 2.0. дає можливість керівникам РМО проводить конференції, віртуальні засідання, спілкуватися і обмінюватися накопиченим досвідом роботи.

    ОтветитьУдалить
  14. Кузмінська І.В. коментує
    1. Інформаційна компетентність вчителя – це здатність особистості орієнтуватися в потоці інформації, уміння працювати з різними видами інформації, знаходити і відбирати необхідний матеріал, класифікувати його, узагальнювати, критично до нього ставитися, на основі здобутих знань вирішувати будь-яку інформаційну проблему, пов’язану з професійною діяльністю. Інформаційна компетентність є основним компонентом інформаційної культури, яка, у свою чергу, є частиною загальної культури особистості
    2.Дистанційна освіта – комплекс освітніх послуг, що надаються з використанням дистанційних, інформаційних і телекомунікаційних технологій; це освіта, що орієнтована на використання цих технологій і досягається за допомогою дистанційного навчання.
    Дистанційне навчання – цілеспрямований процес інтерактивної або синхронної взаємодії викладачів і учнів між собою, що не залежить від часу і простору.
    Таким чином, дистанційна освіта – це комплекс освітніх послуг, а дистанційне навчання – цілеспрямований процес здійснення дистанційної освіти.
    3. Моделі дистанційного навчання, які можна використовувати для організації методичної роботи вчителя: Інтернет-конференції, кейс-технології, електрона пошта, віртуальне МО, мережеве об'єднання тощо.
    4. Веб 2.0 – технологія, яка надає широкі можливості щодо організації дистанційної методичної роботи: проведення інтерактивних семінарів, професійних конкурсів, структурування інформаційних потоків

    ОтветитьУдалить